Amor Vincit Omnia

Yo!

 

Klockan är mycket och jag borde gå och lägga mig eftersom det är skola imorgon kl. 09.00. Jag är dock inte trött, eftersom jag inte vaknade förrän två idag och kommer därför inte bli trött förrän om 5 timmar kanske? Fail. Jag får väl blogga istället då.

Och vad ska man bjuda på idag då..? Lite randomness kanske?

De senaste veckorna har jobbat på några nya tavlor. DECOUPAGE FTW! Alltså jag älskar det, det är så jevla kul yaa! ;) Och jag lyckades kamma hem fina servetter från Sagen på Tradera! Asfina är dom, men jag lyckades såklart få dom skickade till min gamla adress i Ope. Fail. Mamma skickade dock vidare några exemplar av dem till mig, så jag kunde trolla fram några nya tavlor!

Tre stycken har jag gjort medan jag lyssnat non-stop på Angus & Julia Stone (Just A Boy, Mango Tree, Bella, Big Jet Plane, Take You Away, Four Seasons In One Day, Living On A Rainbow..). De gör verkligen underbar musik, det går inte att inte bli inspirerad av dem.

- Which brings me to the next topic…

Jag gick ute och funderade häromdagen (något jag brukar sysselsätta mig med ibland). Jag funderade över musikens innebörd i mitt liv och tänkte på något Madde skrev om vad kärlek är. Jag kom fram till att musik är kärlek för mig. Jag känner att jag nog skulle klara mig riktigt bra i framtiden även om jag förblir ’ensam’ (singel) så länge jag har musiken. Jag känner inte att jag behöver mer än så, förutom min familj och mina vänner ofc! Men som livspartner känner jag att musiken räcker. Man kan känna allt till musik, glädje, sorg, inspiration, hat, kärlek! Jag kan ofta känna att jag saknar en viss låt, om jag inte lyssnat på den på ett tag. Det är som att alla separata låtstycken är små individer i min värld; mina små barn, mina vänner, mina fantasifigurer.

Jag tänkte även passa på att skriva en liten Top 5 lista över mina favoritlåtar (ingen speciell ordning)
1. Angus & Julia Stone – Just A Boy
2. The Candle Thieves – The Sunshine Song
3. The Candle Thieves – Bright Lights
4. Darren Hayes – God Is In The Room, Neverland, So Beautiful
5. Darren Hayes – För Många För Att Välja Bara En Till

(Dessa är låtar jag lyssnat på under lång tid och kan därför påstå att de förblir favoriter)

En annan låt som jag älskar, men inte lyssnat på tillräckligt länge för att veta om den kan hamna på min top 5 är Once Upon A December, från den engelska versionen av den underbara Disneyfilmen Anastasia! Älskar filmen, älskar musiken... :’)


Anyhoo.. Här är två av de tavlor jag jobbat med sista veckorna:

 

 

 


Båda är canvasar i storlek 41x33 cm, köpta på Cales Ohlsson.
Jag har i huvudsak använt servetter med rosor, frimärken, olika stämplar samt de fina servetterna från Sagen som jag köpte av Barbro K (från Tradera).
Tänkte ge dem till mamma i julklapp :) (hoppas hon håller sitt löfte och INTE besöker min blogg!)

Själv tycker jag att dessa är lite annorlunda från vad jag brukar göra då de i princip är svartvita och inte sepiatonade. De har heller ingen sån där klocka som jag använt på typ alla andra tavlor jag gjort.. De är väl heller inte så dystra som en del andra.. :P

 

 

Lol, varför är det så att varenda gång jag ger mig på att skriva i bloggen blir det en hel jävla bok. Sorry..!

 


xLouise


Kommentarer
Postat av: madde

hahaha, varför får hon inte läsa din blogg? :P fina tavlor iaf, och jag märkte ´på en gång att du "bytt stil" :P

2010-12-13 @ 18:04:27
URL: http://vulnerable.blogg.se/
Postat av: Louise

Lol då ser hon ju att tavlorna är till henne = ingen överraskning! :P

2010-12-13 @ 18:28:49
URL: http://frankigor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0