Jul i stugan!

Yo!


Jag hittade två fina julkort i brevlådan när jag kom hem idag och tänkte att jag skulle försöka få mer julstämning. So…

Kolla in min feta jullunch! Risgrynsgröt, stekta äppelbitar med kanel och socker, glögg, skinkstut med äppelmos och Johnny’s senap, Marabou mjölkchoklad…




Mums

Ey, kolla vilken fin mugg jag har också! :)

 

- Allt detta framför Disney's underbara 'A Christmas Carol' (En Julsaga) med Musse Pigg och Uncle Scrooge. Det är en film som jag verkligen inte kan kolla på utan att brista ut i gråt. Den är så fin…! :’(

Nu är det fan jul i stugan, på riktigt! Även om jag saknar gran, ljusstakar, tomtar, glitter, well.. allt man brukar pynta med. Jag har i alla fall två julkort som pryder mitt lilla hus :)

Och snart kommer jag hem! Det är bara 1 vecka och 1 dag kvar! Det roliga är att det jag saknade mest när jag flyttade hit (förutom familj och vänner såklart) var det goda, rena Östersundsvattnet, men det har ju fuckat sig.. Gotlands vatten är inte så gott, men hellre det än magsjuka I guess.


Jag kommer hem iaf den 21 dec kl 12.20 om allt går enligt planerna. Sen flyger jag tillbaka till Gotland på morgonen den 5 januari. Men all tid mellan dessa datum tänkte jag försöka hinna med så mycket som möjligt! Umgås med familjen, pyssla hemma hos Madde, festa hos Maja, catcha up med allt som hänt under hösten/vintern, chilla på stan, fira Nyår någonstans…

Och så vill jag fika på Tings! As in the good ol’ times. Hoppas någon är på det, så jag slipper sitta som en 'Fat-alone-girl-in-the-corner-eating-her-feelings-cause-she-doesn’t-have-any-friends'. Helst inte.. :S


Snart ses vi, my darlings!! :D


Pussss!

 

xLouise - What's wrong, Scrooge? I thought you enjoyed looking down on the world.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0