Skor

Yo!

Lång dag, sov inget i natt av nån jävla anledning. Var på skolan i några timmar, sen gick jag och köpte skor! Yes, finally har jag hittat vinterskor! Är så jävla less på att traska omkring i mina kalla converse när det massa snö ute.

Jag är dock ingen idiot som inte insett att man behöver bättre skor än så när det är vinter. Jag har faktiskt letat i flera veckor, men inte hittat en enda sko som tål snö och slask. Helt seriöst, alla skor på DinSko är till för inomhusbruk! ALLA. De enda som funkar ute när det snöar eller är slaskigt (som det ju faktiskt är på vintern!) var deras Eco-skor, som var sjukt fula och kostade flera miljarder. Så dem köpte jag inte. Nej, jag vandrade iväg med käpp och matsäck bort till Eurosko i måndags och kollade deras utbud. Den enda skon som såg duglig ut (bra, stark sula som verkar stadig när det är lite halt, varm fodring, högt skaft så man kan gå i djupsnö och en utsida som tål snö, slask och regn) fanns bara i storlek 36. Ursäkta, men jag är vuxen och har större fötter än så! Jag bad dem kolla om det fanns fler på lager? Nej. Går det beställa fler? Nej. Annan färg? Nej. Eller jo, vita i storlek 37. Fuck you. Jag vandrade hem.

Hon i butiken sa dock att de skulle få in nya skor på fredag, alltså idag. Så jag vandrade dit igen, såg mig omkring och hittade ett par svarta skor som såg okej ut. Frågade om materialet, sulan, hur tåliga de är för svensk vinter med mera, med mera.. Jag måste ha låtit som en jävla skofetischist, but I’m not. Jag vill bara inte frysa igen som alla andra år!

NE WAY, jag köpte skorna. Dom kostade 995 kr. Dyrt? Ja, men det spelar fan ingen roll, jag vill inte frysa i år. Och jag orkar helt seriöst inte leta skor längre. Aldrig mer ska jag köpa skor. Jag hatar skor. Jag är så jävla motsats till skofetischist man kan vara. Jag hatar skor.

Hur som helst. Jag har varma skor och nu ska jag snart in i dimman igen.. :)


En liten bild på det då :

Foto: Terezu,
På bilden: jag och Mahaya, Norrköping nov 2010 :)


Lolo

Kommentarer
Postat av: Linn

hahaha gillar bilden, nyktert.

2010-12-04 @ 12:18:40
Postat av: M.

Haha, där var det dimma, efter några Jägershots.

2010-12-04 @ 19:50:17
URL: http://meast.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0