Money Honey

Yo!


Jag gled in på Tradera.com idag och budade på frimärken. I know, tråkig grej att vilja ha kanske, men jag ska förklara..

Jag minns när jag var yngre och hörde om folk som samlade på frimärken. Det första jag tänkte då var att den enda som kan tänkas samla på frimärken måste vara en ensam gammal tråkig man som endast lever för sina frimärken. En bitter jävel som inte vill umgås med andra människor då han tror sig vara mycket mer sofistikerad och överlägsen än alla andra, och som därav endast ägnar sitt liv åt att leta ovanliga frimärken från förgångna tider.

Men. Jag har ändrat mig. Jag vill också ha frimärken. Jag vill också vara bitter och ensam och leva endast för gamla små papperslappar. Närå, jag har tänkt klistra fast några på tavlor för att.. jag vet inte.. För att jag tycker det är snyggt? Eller rättare sagt, det kan bli snyggt.

You see, jag gillar gamla grejer. Därför spenderade jag typ en timme inne på en.. kan man kalla det affär? Det var i Stockholm iaf, i somras. Jag var där med Madde. ’Affären’ var ett rum, överfyllt med grejer från hela världen, damm överallt och endast en fri golvyta på ca 2 kvadratmeter totalt. Jag överdriver inte ens. Vi fick klättra över varandra om vi var fler i butiken. Jag klättrade nästan upp på ett bord AKA en hög med grejer när en man skulle ta sig förbi. Jag stod där inne i minst en timme och valde bland gamla pengar från Tyskland, Turkiet, Jugoslavien, Ryssland, Kina, You Name It. Gick därifrån med 14 gamla utslitna sedlar och kände mig fett nöjd! Jag frågade expediten om han hade gamla frimärken också, men det var något han inte tycktes ha. Han hade bara ALLT annat!

Men idag gled jag som sagt in på Tradera och norpade åt mig 200 frimärken i sista sekund! Haha det var någon stackare som lagt bud före mig, men jag hann bjuda över honom en minut innan auktionen var över. He didn’t see that one coming! ;)
Sen bjöd jag på två auktioner till och kommer få sammanlagt ca 500 frimärken. Dom kostade sammanlagt ca 75 kr inklusive frakt. Believe me, det är värt det. Jag kommer nog inte behöva alla 500, men det finns nog en del guldkorn där i högen som är extra fina!
Hoppas jag får dom snaaart!! :D

Planerar även att bjuda på några servetter... :)


Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0