Att komma ut

Yo it’s been a while sen jag skrev ett riktigt blogginlägg…. Har liksom inte haft varken tid, inspiration eller ork att skriva något, men eftersom Madde tvingar mig att blogga så.. Here we go:

(SPRILLANS NY BLOGG TILL OCH MED! (ja, jag skrek just det))


Jag har flyttat till Gotland p.g.a. studier och möter näst intill dagligen nytt folk som inte känner mig (obviously). Jag märker nu att andra människor ofta tar för givet att alla följer normen av människa och gör man inte det blir man ifrågasatt. Jag kom att tänka på en artikel jag läste för ett tag sen som handlade om att komma ut som gay (den handlade förmodligen om antingen Darren Hayes eller Mark Feehily hehe). Denna ’någon’ (eftersom jag inte minns vem av dom) sa att ”varje gång man möter en ny människa måste man komma ut igen. Det räcker liksom inte med bara en gång och sen är det över, för i princip alla i dagens samhälle tar för givet att man är straight, förutom om man beter sig ’extremt’”.

Likaså är det här på Gotland, alla tar för givet att man är som de andra och följer vad som anses vara ’normen’. Jag är inte den som gillar att sticka ut för mycket, men jag pallar inte hålla inne mina känslor och försöka dölja vem jag egentligen är. Så flera gånger har jag tagit mod till mig och kommit ut. Jag har mötts av i princip samma reaktion av alla: Whooooot?! Spelar du inte TV-spel? Inte dataspel heller? Inte ens WoW? Vafaaaan gör du här då?

Jepp, det är det man får räkna med när man studerar Datorgrafik och Animation här i Visby. De förstår liksom inte att jag är här för att skapa film, amazing animationer (som Richard Cullen!). Verkligen alla här är dataspelsnördar (no offence) förutom jag. Min utbildning ingår visserligen i kategorin GAME, tillsammans med Spelgrafik och Design och Programmering, but still. Film var det, inte fucking spel.

Tänk att man till och med kunde vara en outcast och tönt bland spelnördar, well done! Haha


Well, that’s me coming out.
Och om ni trodde att jag skulle komma ut som gay, so.. No.
Inte än iaf.. ;)



x Louise
– förlåt för svengelskan… och förlåt om någon tog illa upp. Jag är ingen homofob och jag tycker det är gulligt med spelnördar *I’m in paradise* LOL


Kommentarer
Postat av: Madde

haha du är rolig du :P hoppas du tänker skriva ofta nu :) sen vill jag se bilder!

2010-09-15 @ 10:33:58
Postat av: Madde

och du, anslut dig till bloglovin så jag kan premunera på din blogg! do it NOW!

2010-09-15 @ 10:35:59
Postat av: Louise

hur fan gör man det?

2010-09-15 @ 16:47:03
URL: http://frankigor.blogg.se/
Postat av: Madde

www.bloglovin.com skapa ett konto där sen på nån inställning kan du koppla din blog till dom så får du en kod du kan he på din blogg så du får en knapp i menyn där jag kan trycka "premunera på bloglovin" typ :) ring om du behöver hjälp! jag är sämst på att bara gå in på bloggar och kolla, bättre på bloglovin då alla nya inlägg kommer upp :)

2010-09-16 @ 10:26:54
Postat av: madde

haha du behöver inte göra det om du inte vill. nu när du börjat uppdatera gick det att premunera på dig iaf :D

2010-09-16 @ 14:21:29
Postat av: Louise

BRA! för det där lät FETT jobbigt! ;)

2010-09-16 @ 15:37:14
URL: http://frankigor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0