Break the ice

Yo !

Förra blogginlägget var kanske lite dystert, så jag tänkte nu skriva om något som alltid (ofta) får mig på bra humör. Eller snarare någon. Britney Spears.

Yep, hennes musik (från Blackout endast) är fan en party booster för nedstämda sinnen. Hela hon är faktiskt helt fantastisk. Lyssna på låtar som Piece Of Me, Radar, Freakshow, Break The Ice, Ooh Ooh Baby, Gimme More. Listan är (nästan) oändlig, men speciellt Radar och Gimme More! Robin vet vad jag pratar om. ”It’s Louise, bitch.”

Att lyssna på hennes musik är som att besöka ett horhus mentalt. Det enda man ser framför sig när man hör hennes stämma är en blond trashig pole dancing in slowmotion coke whore*. Och det är ju hett. Ibland önskar jag att jag var hon. Det är på grund av henne jorden fortsätter att snurra.

Jag köpte en poster på Coop i förrgår. En stor fin bild på min älskade Britney i svart läder. Endast 59 riksdaler. Lätt värt.

Hur som helst, hennes musik. Den är underbar. Och, ja, jag är faktiskt seriös. Jag gillar hennes musik, för den är så jävla dålig så den blir bra. Så porrigt horigt det kan bli. Hon borde inse det själv. Allt om sjunger om är typ sex på dansgolvet, alla strip-moves hon kan och hur het hon är. Vad är inte bra med det? Hon får mig att vilja skaka rompa och supa bort alla bekymmer. På ett bra, non-alcoholic sätt. Och texterna är ju sjukt givande och underbara också.
Smakprov ur Ooh Ooh Baby:

Baby, baby, baby, baby, baby, baby, babeeee ooh,
baby, baby, baby, baby, baby, baby, babeee baby baby baby...


Nej, jag skojade bara, obvioulsy. Jag har ingen poster. Men om jag hade det skulle jag inte kasta pil på den i alla fall.


*Eller är det bara jag?


Louise - säger god natt nu !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0