Dusty Rainbow

Yo !

28.09.2010 var dagen. Idag* var dagen. Den underbara dagen som förändrar allt; nutiden, framtiden, universum**. Jag återförenades med min long lost friend. Den man behöver i ur och skur, bokstavligen. Den som ger de värmande kramarna i de kalla höstvindarna. Idag var dagen då jag tog fram den, (konstpaus) halsduken. Min älskade och saknade lilla vän som mamma stickade åt mig för ett år sen. Min Dusty Rainbow halsduk. Som jag har saknat den.

Jag började använda den samma dag hon stickat klart den, vilket var i slutet av augusti*** förra året och tog inte av mig den förrän början av juni i år. Vi gjorde allt tillsammans. Vi cyklade tillsammans, åt tillsammans, lekte i snön tillsammans, shottade, duschade, joggade, sov tillsammans, allt tillsammans****.

Men så kom sommaren. Den varma, diaboliska sommaren som fick mig att lägga bort min lilla vän på en hylla, för att sedan packa ner den i och med flytten till Gotland. Sen dess har den hängt på en krok i min lilla stuga, helt bortglömd. Tills idag.


Saken med min älskade lilla darling är att den är bäst. Alla kommer inte gilla den - kanske säger någon att den är ful, för lång, för smal, fel färg... Dom kan säga vad dom vill, jag älskar den. Den är handgjord, unik, tre meter lång och gjord med kärlek (och förmodligen några svordomar). Den är randig och har färgerna som en regnbåge, fast mindre klara och skrikiga och lite mer höstiga. En Dusty Rainbow helt enkelt ! ♥




♥ Aww look at the baby...! :')



* jag vet att det egentligen är 29.09.2010 i skrivande stund, men eftersom jag inte gått och lagt mig än så räknas det fortfarande som samma dag OK!
** typ..
*** jag vet att det egentligen var sjukt tidigt att börja använda en stickad halsduk ’mitt i sommaren’, men vafan, jag kommer från Östersund!
**** some of these things might not be true



♥ Louise - nu ska vi gå och lägga oss tillsammans och ta igen all tid vi missat ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0