Tavlor

Yo !

Jag har inte så mycket att göra, så jag tänkte jag skulle lägga upp bilder på några tavlor jag gjort.
Jag håller på mycket med decoupage (servetter och lim!), som jag började med för ca exakt ett år sen. Eller kanske var det i oktober/november..? Den allra första tavlan jag gjorde var en rätt så lila tavla med svarta, turkosglittrande och silvriga detaljer. Gav den till kära systeryster Madde och Totta som inflyttningspressent.. :)

Sen dess har jag gjort massa fler eftersom det var så kul!
-Tre fler till Madde, en till syster Carro, en till lillebror Sebbe, två till mamma och pappa, en till Maddes kompis Lisa, en till lilla systersonen Morgan på dopdagen.. har jag glömt någon..?


Sen har jag gjort de följande också.


Den här första började jag med i april i år och blev färdig i maj. Det var den första jag gjorde 'sepiatonad' med den där klockan och massa svart..
Kallar den 'q on qo?




(canvas size 50x100 cm)



Tavla nummer två blev också klar i maj i år. Den är inspirerad av en underbar låt av Angus & Julia Stone, som heter Just A Boy. Därför heter även tavlan Just a boy I




(60x60 cm)


Här har vi tavla nummer tre, som hör ihop med den förra, eftersom jag gjorde dom parallellt. Båda är även inspirerade av samma låt. Därför heter den Just a boy II




(60x60 cm)


Efter att jag gjort klart de tre tavlorna ovan har jag mest bara gjort massa tavlor till andra, som jag inte har bilder på.. :/

Men den här tavlan nedan blev jag just klar med och är därav den 14:de (officiella) tavlan jag gjort (det finns några fler som jag inte räknar med för att jag antingen inte blev nöjd eller för att dom aldrig blev klara).

Jag har dock inte lackat den här med mattlack än, men det är det enda som är kvar att göra.
Denna började jag med i somras och gjorde den bara ur huvudet, men jag blev inte riktigt klar. Hade massa annnat för mig. Men sen när den nästan var klar tyckte jag att den 'såg ut som' en eller två Darren Hayes-låtar. Alltså, jag fick liksom the feeling av just dom låtarna.. (In Your Mother's Eyes och God Is In The Room, som jag tror handlar om i princip samma sak; sjuka barn).
Den heter i alla fall Phoenix




(50x70 cm)


Har även en tavla till som för tillfället räknas som work in progress, då jag ännu inte kan bestämma mig om den är klar eller inte... Lägger upp bild på den sen!


Aaah fuck nu ska jag laga mat!


Louise

Kommentarer
Postat av: M.

Du är AWESOME HUUUN. Göer en till mig, pls.

2010-09-22 @ 20:53:38
URL: http://meast.blogg.se/
Postat av: terezu

Men herregud vad duktig du är! Jag såg ju någon av dem där i din lägenhet i somras, men jag fattade fan inte att du gjort den själv :O Trodde du hade köpt den!



Hur funkar den där tekniken egentligen? Med servetter och så alltså? Och ja, jag skulle gärna vilja ha en tavla.... Hehee.

2010-09-25 @ 10:57:26
URL: http://terezu.se
Postat av: maria

Jag undrar som Therese, hur gor du?



Du ar helt jakla grym, alskar dem. Du ar den mest kreativa manniskan jag kanner.

jag fyller ju ar snart, BLINK BLINK!!! Jag onskar mig en tavla!



FUCKING AMAZIIING! Love you hun

2010-09-25 @ 17:21:02
URL: http://spontaneousm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0