Dream on, dream on!

Aoouuh! Jag hade värsta mardrömmen i natt! Haha den är ganska lame, men jag tänkte att jag skulle dela med mig ändå.


Jag gav mig på lite drömtydning igår, för min kära vän Maja. Vet dock inte om det gav henne något.. Anyhoo. Jag kanske ska ge mig på ett försök att tyda min egen hemska dröm.


Det hela började med att vi (jag, Therese, Madde och jag tror det var någon fler, men som alltid i drömmar ser människorna man känner nästan aldrig ut som de gör i verkligheten, så jag vet inte exakt vilka vi var..). Men vi var i alla fall i England, i ett hotellrum och gjorde i ordning oss för the big night out på nyår (see where I'm going with this?). Vi skulle givetvis till Manchester och se The Candle Thieves och Darren Hayes live!

De andra hade redan korkat upp sitt vin respektive blandat drinkar som de sög i sig. De undrade om inte jag skulle ha, men jag sa bestämt "Nej, jag måste ju vara nykter på konserten! Kan verkligen inte missa det här!".

Men sen av någon jävla anledning kände jag att jag ju i alla fall kunde ta en cider, bara för att det är så gott.


När vi väl kommit till nattklubben där de skulle spela hade jag lyckats suga i mig en massa mer alkohol, (förmodligen) för jag var aspackad. Verkligen hur full som helst. Och odräglig. Jag stod längst fram vid scenen och sjöng (skrek) med i låtarna och var hur glad som helst. Det var dock helt okej, jag var ju bara en del av en entusiastisk publik. Men SEN (gaah jag har typ ångest när jag tänker på det i vaket tillstånd!), sen lyckades jag springa in i ena halvan av The Candle Thieves och började prata en massa skit, sluddra, hänga över honom och bara vara allmänt ofräsch.

Det var där, i det ögonblicket jag insåg att jag var full. Allt slog om, jag blev ledsen och bad om ursäkt för att jag var så äcklig och mina kompisar stod en liten bit bort och bara skämdes över mig. Jag blev så jävla arg på mig själv i drömmen och insåg att allt som hänt under kvällen, hela live-konserten var som raderat ur mitt minne. Jag mindes inte vilka låtar de spelat, jag mindes inte hur de varit, jag mindes ingenting. Det var ju det som var hela poängen med att jag INTE skulle dricka – jag skulle inte missa konserten! Men nu hade jag förvisso varit där, men totalt missat allt ändå, på grund av mitt eländiga drickande!

Nästa minne från den drömmen är hur jag vaknar upp i hotellrummet dagen efter, den första januari 2012 med världens bakisångest. Jag hade missat mitt livs bästa konsert.


Sen vaknade jag på riktigt och verkligen kände den där hemska ångesten. Jag var fortfarande arg, besviken och riktigt ledsen över vad jag gjort, tills jag så småningom insåg att allt bara varit en dröm. Jag rös till över hur verklig den verkat och rös ännu mer när jag insåg att det faktiskt skulle kunna hända. Fy fan. Jag tror mitt inre försöker berätta för mig att jag kommer förstöra det jag verkligen bryr mig om i fall jag inte får ordning på mitt drickande.


Nu låter det ungefär som att jag är en alkoholist som dricker hela dagarna och försummar mitt liv. Så är inte fallet, men jag vill heller inte hamna där. Jag gjorde nyligen ett IQ (alkohol)-test och fick verkligen IG, det absolut sämsta man kunde få. Jag känner dock att de kanske överdriver lite i testet, men jag tar det som en varning.


And therefor sitter jag hemma denna fredag kväll och kollar på serier och äter choklad. Ska även göra färdigt en tavla jag jobbat med ett tag, som ska vara helt inpackad och klar på söndag! (lägger upp bild sen!)

Jag ska även fortsätta på mitt nya projekt, 'Currently Nameless'. Nu när jag känner sådan ångest kanske jag lyckas få ur mig extra mycket känsla i det..


So that’s my weekend. What’s yours?

xLouise

 


Kommentarer
Postat av: M.

Hhaa åååh. Jag ska skicka ett sms till dig med alla drömmar jag drömmer så ska du få tyda dom!

2011-04-16 @ 01:43:01
URL: http://meast.se
Postat av: Louise

Ja, jag borde ju arbeta som det! Drömtydaren Louise. Right? Visst hjälpte jag dig förstå djupet i din dröm om ladan? ;)

2011-04-16 @ 01:57:13
URL: http://frankigor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0