Little Black Rocks

Yo!


Under mitt firande av St. Patrick's Day, 17 mars fick jag en beställning att göra en tavla. Jag fick 30 dagar på mig och igår blev jag äntligen klar!


Jag började med att göra en skiss (det vill säga lägga ut olika pappersbitar över canvasen) och skickade en bild på den till kunden. Jag brukar göra så att jag alltid lägger upp en idéskiss först, innan jag börjar limma. Sen låter jag skissen ligga framme några dagar/veckor på mitt arbetsbord medan jag gör annat, går fram och tittar på den igen, flyttar om, får ångest, flyttar lite till, får ännu mer ångest, sätter mig vid datorn och kollar Glee, kollar min skiss igen, går och lägger mig, vaknar nästa dag och upprepar samma rutin..

Med andra ord: jag kollar skissen lite då och då, men kan inte fatta några större beslut förrän det gått ca en vecka eller tre.


-skissbild-



Efter jag fått ett godkännande från ovannämnda kund spann jag vidare på den idén, tog bort lite, la till nytt..


Det är ganska nice att ha en deadline så jag får något gjort! Jag är verkligen extremt lat annars och min kreativitet har varit ganska låg den sista tiden (halvåret?) så jag har inte fått mycket gjort. Men som alltid när all inspiration känns som bortblåst satte jag på The Tension And The Spark (Darren Hayes andra soloalbum!) och den är så fylld med ångest och depression, vilket i princip är huvudingrediensen till allt jag skapar.

Jag mixade sedan ihop en playlist i Winamp med bara Darren Hayes' musik (inklusive Savage Garden och We Are Smug, obviously!). Jag la alla låtarna i rätt ordning efter release datum, album för album, sen alla B-sidor jag har, massa liveframträdanden och hela Time Machine Tour (2008). Sen körde jag min underbara playlist om och om igen tills kreativiteten sakta kröp tillbaka..


Till slut kände jag att jag blev klar med tavlan och här är resultatet:


'Little Black Rocks'



Den är gjord på en canvas storlek 50x61 cm.
Det kändes bra att jag äntligen fick nytta för en servett jag aldrig använt förut! Jag köpte den här i Visby i höstas, för att jag tyckte den var fin, men har inte hittat något att använda den till förrän nu! Jag menar givetvis the cherry blossoms som syns i trädet till höger :)


Thoughts?


xLouise


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är fantastiskt duktig!



2011-04-18 @ 02:00:02
Postat av: Linn

Trädet var häftigt ! Gillade att det "blommade" av sig lite eller vad man ska säga.

2011-04-18 @ 11:44:55
Postat av: Louise

Tack! Vad snälla ni är :)

2011-04-18 @ 20:57:46
URL: http://frankigor.blogg.se/
Postat av: Maria

Seriöst. jag älskar din konst! Nu är jag på hemmaplan igen, till sommaren ses vi, saknar dig massor. Hursomhelst, jag vill jättegärna köpa en tavla av dig, en lagom stor som du får improvisera till själv - NO LIMITS!

2011-04-19 @ 19:05:36
Postat av: Orb

Vad duktig du är!

Ska ta mig en titt på din utställning:)

2011-08-17 @ 15:45:08
URL: http://illustreraddjavulskap.blogspot.com
Postat av: Sassäh

Hallojs! :):) kika gärna in hos mig och berätta vad du tycker om min nya design. (a) kram, hoppas du får en bra kväll.

2011-08-17 @ 16:18:06
URL: http://nojjz.blogg.se/
Postat av: Ida&Isabell

BLOGGTÄVLING PÅ BLOGGEN KOMPISAR! In och kommentera att ni är med direkt, PUSS OCH KRAM!

Direktlänk: http://idaoisabell.blogg.se/2011/august/-.html#comment

2011-08-17 @ 16:18:08
URL: http://idaoisabell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0