He Sang A Sweet Melody

Yo!

Som många säkert vet är jag ett stort fan av The Candle Thieves. Jag älskar deras musik, deras låttexter, deras röster, hela soundet. Allt. Jag kan nog till och med påstå att det är mitt absoluta favoritband! Eventuellt delad första plats med Savage Garden..

Hur som helst, jag blir så sjukt inspirerad av bra musik. Jag känner att jag måste prestera, skapa något, köpa ett instrument och lära mig alla tonerna. Hittills kan jag glockenspiel-delen av The Sunshine Song :D Well, på piano kan jag den. Jag har ju tyvärr inget glockenspiel.. Än! ;)

Även inspirationen jag får till att göra tavlor kommer från just musiken. För någon vecka sedan gjorde jag en tavla medan jag lyssnade på The Candle Thieves på repeat; Balloon #2, My Love Will Clap Its Hands For You, Lonely Lonely Lonely, The State That I’m In. Alla dessa låtstycken resulterade I tavlan jag kallar ‘He Sang A Sweet Melody’:




Jag la upp en bild av den på twitter och skrev att den var inspirerad av The Candle Thieves. Efter några timmar svarade dom i bandet! :D


 


Sen, någon dag senare, när jag kollade min mail hade jag fått ett Direct Message från dom, där Glock (mannen som spelar glockenspiel, piano, munspel, keyboard, trummor, well massor) skrev att han ville köpa min tavla!

Can you believe it? :O En av mina största idoler, en kille jag verkligen ser upp till och blir sjukt inspirerad av, gillade min tavla så mycket att han faktiskt vill köpa den hela vägen från Sverige. Jag blev så glad att jag nästan grät :’)



haha okej, nu har jag skrutit klart lol ^^

xLouise


Kommentarer
Postat av: Linn

Men va ! Gud vad kul Lollo, coolt :D Vad svarade du ;)?

2011-02-10 @ 18:39:18
Postat av: Maria

AAAAH! GUD VAD KUL! Du ar bast honey! Du ar sa kreativ och duktig! Jisses jag borjar nastan grata for att jag sakner er sa mycket och du ar sa himla duktig!

2011-02-14 @ 03:10:12
Postat av: Therese

Men gud vad roooligt!!! Det är ju sjukt stort och coolt! Vad svarade du? :D

2011-02-14 @ 20:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0