Ambitions!

Oh!

 

Idag har jag varit sjukt ambitiös! Jag ställde mobilen på 10.00 och klev faktiskt upp på en gång också! (till den som inte känner till mina egentliga vanor kan jag meddela att jag brukar vakna mellan 11-14, men ändå ligga kvar i sängen åtminstone två timmar, bara för att.)

Men idag klev jag upp 10.00! Jag borde få pris :)

 

Anyhoo. Det första på min agenda idag var att ringa Almi och boka träff hos dom. Jag funderar på att starta mitt eget företag, då jag känner att det vore en jävligt nice och spännande vändning för mitt nu extremt obetydliga liv. Haha, EMO!

Jag fick prata med en trevlig kvinna som jag ska få träffa på tisdag. Wish me luck! :) (jag ska givetvis inte dra igång något företag nu på tisdag, men i alla fall gå igenom vad man bör tänka på etc.)

 

När det samtalet var avslutat städade jag hela stugan. Jag hade även tänkt att tvätta massa kläder, men jag har inte fått tag på mina hyresvärdar på hela dagen.. Har ringt dom 2 ggr, men dom svarar inte, fast deras bil är hemma. ”Knacka på dörren då, duh?” kan man ju tänka då, men jag vill inte störa. Så viktigt var det faktiskt inte.

 

Nästa stordåd jag gjorde var att fixa färdigt (så gott som) en av de tre återstående uppgifterna för min kurs. Sen blev det chillfika med en kompis. Note: Jag älskar chai te. Ååååh så gott! :)

Drog mig hemåt och vidare till Willys och köpte ägg och florsocker. Åkte hem och bakade pizza (med varken ägg eller florsocker, såklart) och när den gräddades i ugnen passade jag på att baka världens godaste kladdkaka! Samma recept som alltid* förutom att jag la till en extra tsk vaniljsocker OCH(!) en tsk kanel. En liten tsk kanel gjorde enorm skillnad och det blev SÅ gott! Kung jag! (ge mig mitt välförtjänta award för fan!)

Och sen, till råga på allt gjorde jag GLASYR! Aldrig haft det på kladdkaka förut, men blev så sjukt sugen när jag såg Kevin McDaid twittra och skryta om sina muffins han bakat..! (därav florsocker)

 

Egentligen skulle man ha i en msk starkt kaffe, men jag ville inte köpa en hel burk kaffe för det lilla (jag dricker ju inte kaffe, som normalt folk.. Not mature enough). Så istället blandade jag ihop jättestarkt chai te! KUNG som FAN är jag! Det blev asgott!

 

Så ikväll har jag chillat med några avsnitt av Glee och Desperate Housewives och ätit (svullat) pizza och kladdkaka, som den jävla kung jag är ;)

 

 

 

 

Funderar på att ta en kvällspromenad och bränna några kalorier.. he heeee.....


*recept
2 ägg
3dl socker
1½ dl mjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker (lade till en extra tsk för att det är så gott)
100 g smält smör.
1 krm salt (tog ett extra krm för mer.. fyllighet?)

+ BONUS: en tsk KANEL!

 

Vad gör alla andra på en fredagkväll?

 

xLouise


Kommentarer
Postat av: Linn

haha vad söta "matbitarna" blev ^^ du är duktig du Lollo ! du får ju bjuda på det när du kommer hem, så du vet ;)

2011-05-21 @ 00:53:08
Postat av: Ruben

Vad andra gör på en fredagkväll.. Hmm. Jobbar och tar tillfället i akt att smygfota personer som har blå tröja och svart kjol. ;D



Låter för övrigt som en toppendag, och för att citera föregående inlägg. haha vad söta "matbitarna" blev ^^



Keep up the good work!

2011-05-21 @ 03:32:26
Postat av: Louise

Haha att jag ska, Linn! Vi får dra ihop nått och baka en massa och svulla hela dagen ^^



Ruben, jag lägger upp bilder i bloggen (clouiseeem.com) på dina tavlor imorgon, när de är helt klara (imorgon=idag, söndag hehe)

2011-05-22 @ 02:26:58
URL: http://frankigor.blogg.se/
Postat av: Louise

hehe för många 'e:n' yaaa.... kan inte ens stava mitt eget namn :S

2011-05-22 @ 02:27:44
URL: http://frankigor.blogg.se/
Postat av: maria

Kom hem snart och Baka!

2011-05-23 @ 11:55:50
Postat av: Louise

Haha I'm at it! 2 veckor nu! :'D

2011-05-23 @ 22:28:16
URL: http://frankigor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0